woensdag 23 september 2015

Zou er een favorietje zijn?

Bevraging van volwassenen met een verstandelijke beperking 1.0

Vrijdag 18 september ging ik dan aan de slag met het bevragen van de bewoners in de leefgroep waar ik al zo'n 5 jaar werk. 
We hielden tussen 'de soep en de pattaten' een gesprek over de verschillende feestdagen die er in een jaar zijn; Driekoningen, carnaval, Pasen, Halloween, Sinterklaas, Kerstmis en Nieuwjaar. 
Met als extra ook nog het vieren van hun verjaardag. 
Want geef toe, dat is ook een belangrijke feestdag!
Eigenlijk was ik ook wel benieuwd naar hun favoriete feestdag(en) dus heb ik die vraag dan ook maar gesteld. 
Wat blijkt, mijn bewoners hebben duidelijke voorkeuren voor feestdagen, favorieten dus. Er eentje uit kiezen was wat moeilijk, meerdere kiezen was dus de oplossing. 
Toegegeven, ik kan zelf ook niet kiezen wat mijn favoriete feestdag is.

                         De bevraging werd ondersteund met afbeeldingen
                                       
Het bevragen van de bewoners was een zeer gezellig moment.
De spontane reacties die kwamen op het zien van de prenten en het horen van de verschillende feestdagen zorgden er meteen voor dat ik zin kreeg in een feestje. Gezang, gelach, vragen die naar boven kwamen bij de feesten die minder gekend waren: 'wie zijn die meneren?' Bij het zien van de Driekoningen :)
Er kwam meteen glimlach op mijn gezicht!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten