woensdag 18 november 2015

Een uitstapje...

Feesten bij de buren

Op donderdag 12 november heb ik een uitstapje gemaakt in het kader van mijn project.
Orbit vzw en Vormingplus Gent-Eeklo organiseerden een avond 'Feesten bij de buren'.
Ik was zelf ook een beetje letterlijk bij de buren want deze ontmoetingsavond ging door in een zaaltje in de straat waar ik woon.

Ik vond het zeker de moeite eens om langs te gaan want de moslimgemeenschap en de katholieke gemeenschap van de gemeente waar ik woon sloegen de handen in elkaar om informatie uit te wisselen over de belangrijkste feestdagen binnen hun levensbeschouwing.
Het was een interessante avond met heel veel mensen. De lezingen werden afgewisseld met muziek: Turkse gebeden, een kerstlied, een Paaslied... 

Er kwam een oproep dat mensen uit beide levensbeschouwingen met elkaar in dialoog moeten gaan om elkaar beter te leren kennen en begrijpen. Waar ik me zeker in kan vinden.
De daad werd dan ook aan het woord toegevoegd en we gingen allen door elkaar aan een tafel zitten om te praten over hoe er thuis feest gevierd werd. Maar ook om na te denken hoe we elkaar nog beter kunnen leren kennen.


Feesten bij de buren
Bron: Het Laatste Nieuws (2015)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten